Gladys, ble en Buenos Aires 41, som forlot stillingen i lov skolen ligger i bydelen Recoleta, den første bruker av "bicing" Buenos Aires sykkelen system for offentlig bruk, som ble lansert i formiddag fremmes av byrådet.

"Vi er glade for at med stor innflytelse begynte å operere systemet bicing. Vi har mange personer registrert via internett til å bruke sykler og som allerede merkes i de tidlige timer, sier William Dietrich Telam, trafikk og transport statssekretær i Buenos Aires.

"Den første brukeren var en kvinne, 41 Gladys, trengte han å gjennomføre i sentrum og nådde denne posisjonen til å flytte inn i en offentlig sykkel. Gladys startet for 930, og dermed begynte å rulle bicing sier han.

Det nye systemet for offentlig bruk sykler, som er inkludert i "Buenos Aires Bike Program" søker å fremme bruken av veien som et transportmedium grønt, sunn og rask.

Med dette målet er nå utstyrt ut tre av de tolv stasjonene under: Law School, Plaza de la Aduana og pensjonering Terminal og begynte å bruke 100 av 500 sykkel-deling program ser for seg.

"Innbyggere som ønsker å gå på disse syklene må registrere deg for å bruke tjenesten, starte prosessen gjennom www.mejorenbici.gov.ar side, deretter fullføre den i aktiverte stasjonene, sier Dietrich.

På stasjonen for avreise "brukere ta bilder og undertegne en erklæring om aksept av leiebetingelser. Skal sendes inn ID, en tjeneste på vegne av søkeren og fotokopier av begge."

Han minnes at sammen med sykkelhjelm og leveransekjede som "må returneres innen to timer på stasjonen eller noen av de aktiverte" og understreket at "systemet er gratis, ingen forsikring tatt slik at risikoen bæres av brukeren. "

Ifølge Dietrich, er "en pilot på ett år, der de vil bli lagt de ni øvrige stasjonene."

Den neste vil aktivere Post Office, Avdeling for ingeniørutdanning, Lezama Park og Puerto Madero.

Ifølge planene regjeringen i Buenos Aires, som ikke returnerer sykkelen tid "kan bli bøtelagt" og hvis det er noen vei tilbake "vil bli brukt for rettferdighet."

Det nye systemet er i tråd med globale trender, slik de opererer i byer som Paris, New York og Barcelona, og ble tatt for å bruke sykkelen som en alliert for å lindre trafikk og å fremme en by med bærekraftig praksis.